Fysiotherapie is bedoeld voor mensen met klachten aan het bewegings- en houdingsapparaat. Denk hierbij aan functiestoornissen van de spieren, pezen, banden en gewrichten. Maar ook problemen aan zenuwstelsel, bloedvaten, longen, hart en huid kunnen klachten veroorzaken. Klachten kunnen onder andere ontstaan tijdens het uitoefenen van sport, het uitvoeren van werkzaamheden, als gevolg van een ongeluk, veroudering, ziekte of stress.

Aan de hand van een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek stelt de fysiotherapeut een behandelplan op, met als doel u zo snel mogelijk weer zelfstandig te kunnen laten functioneren. Veel klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat worden positief beïnvloed door fysiotherapie. u komt bij een algemeen fysiotherapeut terecht als u bijvoorbeeld klachten heeft zoals:

• Na een operatie aan het bewegingsapparaat
  • Als gevolg van een neurologische aandoening
  • Aan spieren, pezen, banden en gewrichten
  • Krachtvermindering
  • Bewegingsbeperking
  • Stijfheid
  • Problemen met bewegen
  • Evenwichtsstoornissen
  • Ademhalingsproblemen
  • Valgevaar of valangst
  • Loopproblemen
  • Moeilijkheden bij het zuiveren van dagelijks noodzakelijke handelingen
  • Vermoeidheidsverschijnselen of conditievermindering als gevolg van een andere onderliggende aandoening

Tijdens de screening, intake en/of het onderzoek kijken wij of fysiotherapie ook uw klacht kan verhelpen. Goede resultaten zijn daarbij eveneens afhankelijk van uw eigen inzet in de herstelperiode. Wilt u graag een afspraak inplannen? neem dan contact met ons op.